CO NAS WYRÓŻNIA
Autorski program Przedszkola Krokodylek stawia na rozwijanie w dzieciach otwartości, analitycznego i logicznego myślenia, a także współpracy i kreatywności. Naszym celem edukacyjnym jest:
• wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka,
• rozbudzanie ciekawości świata,
• kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej,
• rozwijanie umiejętności społecznych,
• kształtowanie sprawności fizycznej.
W Krokodylku stawiamy na rozwój dużej motoryki poprzez codzienne aktywności sportowe pod okiem wykwalifikowanego trenera. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych przedszkolaków w placówce organizowane są systematyczne zajęcia:
• codzienna poranna gimnastyka,
• „Baw się zdrowo na sportowo”, czyli sportowe zawody dla dzieci,
• „Saneczkowe zawody”, czyli zimowe szaleństwo na sankach w ogrodzie przedszkolnym,
• „Rowerowy maj”, czyli sezon rowerowy w przedszkolu,
• „Turniej piłki nożnej” dla wszystkich przedszkolaków,
• „Igrzyska olimpijskie”, czyli Dzień Dziecka na sportowo,
• raz w tygodniu gimnastyka korekcyjna w języku angielskim.
W Krokodylku pracujemy metodą projektów badawczych L. Katz. Przeprowadziliśmy w przedszkolu m.in. następujące projekty z dziećmi:
W ramach naszych działań Dzieci były na wielu wycieczkach:
• u szewca,
• w salonie samochodowym,
• na peronie,
• w muzeum kolejnictwa,
• w sadzie,
• w manufakturze czekolady.
CO NAS WYRÓŻNIA
Autorski program Przedszkola Krokodylek stawia na rozwijanie w dzieciach otwartości, analitycznego i logicznego myślenia, a także współpracy i kreatywności. Naszym celem edukacyjnym jest:
• wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka,
• rozbudzanie ciekawości świata,
• kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej,
• rozwijanie umiejętności społecznych,
• kształtowanie sprawności fizycznej.
W Krokodylku prowadzimy różne zajęcia w języku angielskim m. in :
• przyrodnicze np. sadzenie nasion i cebulek,
• naukowe np. jak rosną rośliny, jaki kształt mają bańki mydlane,
• lekcje gotowania np. poprzez przygotowanie sałatki owocowej,
• plastyczne np. podczas wykonywania prac plastycznych,
• ruchowe tj. gimnastyka korekcyjna w języku angielskim.
W Krokodylku stawiamy na rozwój dużej motoryki poprzez codzienne aktywności sportowe pod okiem wykwalifikowanego trenera. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych przedszkolaków w placówce organizowane są systematyczne zajęcia:
• codzienna poranna gimnastyka,
• „Baw się zdrowo na sportowo”, czyli sportowe zawody dla dzieci,
• „Saneczkowe zawody”, czyli zimowe szaleństwo na sankach w ogrodzie przedszkolnym,
• „Rowerowy maj”, czyli sezon rowerowy w przedszkolu,
• „Turniej piłki nożnej” dla wszystkich przedszkolaków,
• „Igrzyska olimpijskie”, czyli Dzień Dziecka na sportowo,
• raz w tygodniu gimnastyka korekcyjna w języku angielskim.
W Krokodylku pracujemy metodą projektów badawczych L. Katz. Dzięki tej metodzie uczymy dzieci współpracy w grupie, rozwijamy w nich umiejętności wyciągania wniosków, prowadzenia dyskusji oraz zadawania pytań. Wybór tematu projektu w pracy z małymi dziećmi jest zawsze konkretny, opiera się w dużym stopniu na bezpośrednim doświadczaniu i autentycznych obiektach, w naturalny sposób odwołuje się do wcześniejszych doświadczeń, oferuje dostęp do pobliskich miejsc związanych z tematem, daje dzieciom okazję do prowadzenia badań przy minimalnej pomocy dorosłych, a także przedstawienia zdobytej wiedzy w sposób dostosowany do wieku dzieci. Przeprowadziliśmy w przedszkolu m.in. następujące projekty z dziećmi: jabłko, but, pociąg, samochód, liść, kot, jajko, czekolada i woda.
W ramach naszych działań dzieci były na wielu wycieczkach: u szewca, w salonie samochodowym u mechanika, na peronie, jechały koleją, były w Muzeum Kolejnictwa, w parku miejskim, na łące i w manufakturze czekolady. Do przedszkola przychodzili eksperci – często w tę rolę wcielali się rodzice. W cały proces pracy nad projektem włączeni byli rodzice i najbliższa rodzina, którzy przygotowywali z dziećmi różnego rodzaju materiały do zajęć i gromadzili z nami eksponaty do obserwacji i pogłębiania wiedzy. Każdy z tych projektów zakończony był prezentacją wiedzy i umiejętności dzieci przed gronem rodziców. Po miesiącu było widać ile działań wykonały dzieci i jak wielką pozyskały wiedzę. Praca tą metodą przynosi wymierne korzyści dla małych odkrywców i pozwala im rozwijać swoje zainteresowania, a także pobudza do dalszego odkrywania świata zewnętrznego.
Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek Krokodylek
tel. 509 804 440, e-mail: info@krokodylek.edu.pl
Reguły, Michałowice, Piastów, Ursus, Skorosze, Pruszków