PROGRAM

Praca wychowawczo – dydaktyczna w Przedszkolu Krokodylek planowana jest zgodnie z Nową Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. - Dziennik Ustaw z dnia 24 lutego 2017 r.). Założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego realizujemy w oparciu o:

  • Program wychowania przedszkolnego "Trampolina" wydawnictwa PWN,
  • Program wspomagania rozwoju dzieci najmłodszych "Zabawy fundamentalne",
  • Autorski program Krokodylek.

W pracy z dziećmi skupiamy się głównie na metodach aktywizujących. Naszym celem edukacyjnym jest: wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka, wzbogacanie wiedzy o świecie, kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej, rozwijanie umiejętności społecznych, a także kształtowanie sprawności fizycznej.

Stosujemy w pracy z dziećmi wiele nowatorskich metod m. in.:

  • Metodę Projektów Badawczych L. Katz, która opiera się w dużym stopniu na bezpośrednim doświadczaniu i autentycznych obiektach, w naturalny sposób odwołuje się do wcześniejszych doświadczeń,  daje dzieciom okazję do prowadzenia badań przy minimalnej pomocy dorosłych i przedstawienie zdobytej wiedzy przez dzieci, umiejętności oraz technik dostosowanych do wieku dzieci. W KROKODYLKU przeprowadziliśmy m.in. następujące projekty z dziećmi: JABŁKO, BUT, POCIĄG, SAMOCHÓD, LIŚĆ, NASIONKO, KOT, JAJKO, CZEKOLADA . W ramach naszych działań dzieci były na wielu wycieczkach: u szewca, w salonie samochodowym u mechanika, na peronie, jechały koleją, były w Muzeum Kolejnictwa, w parku miejskim, na łące. Do przedszkola przychodzili eksperci – często w tę rolę wcielali się rodzice. W cały proces pracy nad projektem włączeni byli rodzice i najbliższa rodzina, którzy przygotowywali z dziećmi różnego rodzaju materiały do zajęć i gromadzili z nami  eksponaty do obserwacji i pogłębiania wiedzy. Każdy z tych projektów zakończony był prezentacją wiedzy i umiejętności dzieci przed gronem rodziców. Po miesiącu było widać ile działań wykonały dzieci i jak wielką pozyskały wiedzę. Praca ta metodą przynosi wymierne korzyści dla małych odkrywców.
  • Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz, która angażuje w uczenie wielozmysłowe : wzrokowo – słuchowo – dotykowo – kinestetyczno – ruchowo. Głównym celem tej metody jest kształtowanie mowy, przygotowanie dzieci do nauki pisania i czytania.
  • Dziecięcą matematykę -  Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, która pozwala dziecku rozwiązywać problemy, doświadczać, wyciągać samodzielnie wnioski oraz przewidywać.
  • Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, która pozwala dzieciom poznać swoje ciało, usprawnia motorykę, usprawnia i daje poczucie swojej siły.
  • Metoda KLANZY, pedagogikę zabawy, która integruje grupę, wyzwala wiele pozytywnych emocji.
Nieniejszy mail jest pułapką na osoby rozsyłające niechciane wiadomości. Prosimy o nie wysyłanie na niego żadnych wiadomości gdyż Państwa adres może zostać pernamentnie zablokowany. alexander@secretcats.pl. Jeśli jesteś właścicielem niniejszej strony możesz usunąć tę notkę jednak pamiętaj, że ta pułapka ogranicza niechciane maile wpadające na Twoje skrzynki pocztowe.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych